Czompa Attila Éves beszámoló (Classic Országos Bajnokság)

Auner Motorsport Classik Bajnokság
2023

Dr. Czompa Attila

A 2023-as versenyévben lettem életkorban elég érett, hogy a Classic Motocross Országos bajnokságban is értékelhető legyek. Ezt azzal kívántam fűszerezni, hogy két géposztályban indulok mind az 5 versenyen. EVO kategóriában egy 1986-os Honda CR 125-el, illetve Twinshock kategóriában egy 1979-es olasz Villa MX 250 típusú veterán crossmotorral

  1. FORDULÓ- MONOR

A bajnokság 2023. Március 25-én indult, első állomás Monor, egy régóta működő homokos pálya, többször motoroztam már itt, kedvelem. Az időtervet látva szembesültem azzal, hogy a két kategóriám egymást követi, így a futamok között annyi időm sincs hogy motort cseréljek szinte, mert a rajtelőkészítő bezár, mire az EVO-ból a Twinshock motorra átülök a depóban. Az edzéseken ez nem okozott gondot, de a versenyekre segítséget kellett igénybe vennem. A pálya ahogy várható volt Vladár Zoli bácsitól, első osztályú volt. A motorokat igencsak szokni kellett, mert próbálok takarékoskodni velük, versenyen kívül nem szoktam velük motorozni… A Hondával a meglepő 3. időt motoroztam. A rajt rosszul sikerült és a vége felé egy körözött versenyzőnél elbambultam és elment mellettem egy versenytás, így az első futamban a 4. lettem ami már sokkal reálisabb eredmény volt. Sógorom odatolta a Villát a rajt közelébe, de így is elkéstem a rajtelőkészítőt így a felvezető körre utolsóként tudtam a pályára menni. Szerencsére még az első nem ért körbe. A Villával ezt a futamot nagy puhatolózás jellemezte. Rájöttem, hogy itt nagyon észnél kell lenni, mert az alacsony nevezői létszám miatt együtt megyünk a Classic és a 60+ kategóriákkal. Sokan koruk ellenére igencsak tépik a gázt, sokan viszont csak a nosztalgia kedvéért gurulnak. Valaki az 1-2. körben majdnem a nyakamba ugrott, de szerencsére nem estem el, és a motor is megúszta pár horzsolással, a lengővillán mai napig látható a guminyom. Egy baleset is történt, az osztrák versenyző a gyönyörű BSA-jával szintén összeakadt valakivel, így mivel ő kiesett én lettem a második.

 

A második futamban EVO-ban ismét a 4. helyen motoroztam, viszonylag megnyugtató előnnyel az 5., 6. előtt. A +2 tábla bemutatásakor a Honda elkezdett dadogni, nem pörgött ki rendesen. Azt hittem, hogy ki kell állnom, a dombra alig tudtam feljutni. Az előnyöm vészesen fogyott, de valahogy beevickéltem a célba alig egy motorhossz előny maradt csak a leintéskor az 5. Varga Attila #75 előtt.

A Twinshockban viszonylag nyugis volt a futam, de egy fordulóban kissé beragadtam az előttem haladó mögé, a mögöttem haladó pedig belém jött, mert ő is úgy gondolta gyorsabban tudok majd elfordulni. Újfent talpon tudtam maradni szerencsére. A napot tehát EVO-ban 4. helyen, Twin shockban pedig a 2. helyen végeztem.

 2. FORDULÓ – HÓDMEZŐVÁSÁRHELY – 2023.04.15

Vásárhelyen egyszer voltam Csernyik Petivel vagy 5 éve motorozni. A pálya vonalvezetése nem sokat változott de az emlékek megkoptak, szóval az edzéseken próbáltam összerakni a pályát fejben. Eldöntöttem, hogy az EVO-ra próbálok összpontosítani, a Twinshock-al pedig elegendő ha biztonságosan végigmegyek a versenyen, nem kockáztatok, féltettem a motort. Segítségem itt nem volt, de közel tudtam depózni a rajt előkészítőhöz. A szervezők és a pálya ultra volt, érzésre egy nagyon jó tempót sikerült hozni. EVO-ban mindkét futamban a 4. helyet hoztam el. A motort szokni kellett, mert jobban kellett forgatni és rajtolni is nehezebb volt így, de végül is bejött amire számítottam. Sikerült Zakar #104-t megelőzni, aki Monoron előttem végzett.

 

A Villával Twinshock-ban ismét 2. lettem mindkét futamban. Köszönettel tartozok a Borbély Motors-nak, hogy a lábtartókat megcsinálták, ami nagyban emelte a biztonságérzetet ezen az öreg motoron. Kis szívfájdalom, hogy mivel csak 4 induló volt a kategóriában, ezért csak fele pont járt ezekért a futamokért. Mindent egybevetve egy csodálatos hétvégét tudtam magam mögött a családdal, akik elkísértek a versenyre.

 3. FORDULÓ – ZOMBA – 2023.05.17

Ismét egy családi kirándulással egybekötött versenyhétvége! Na gyerünk neki! Zombán sosem jártam még. Emiatt és nagy meleg miatt tartottam egy kicsit hogy fog sikerülni. Utolsó pillanatban vettem észre, hogy a Hondán a hátsó gumi eléggé elforgott és tartottam tőle hogy kiszakad a szelep. A Mayer Motors sietett a segítségemre, gyorsan orvosolta a problémát, amit ezúton is köszönök! 8. időt motoroztam a Hondával, nem voltam túl bizakodó. Megjöttek a versenytársak… Az első futamban rajtja után a második kanyarban elcsúsztam, így az utolsó helyről próbáltam felzárkózni. Végül a 8. lettem, csalódott voltam. A pálya sok helyen poros volt és nem igazán találtam az előzési lehetőségeket. Mayer Andris segített a kategória váltással, így már kényelmesen értem a Villával a rajtba. Öröm motorozással a 2. lettem.

 

A második futamban EVO-ban jobban sikerült a rajt és megpróbáltam magam kicsit jobban összeszedni. Sikerült a 4. helyre behozni a Hondát. A Villával kényelmes tempóban ismét 2 lettem. Így EVO-ban összesítésben az 5. lettem, Twinshockban pedig a 2.

 4. FORDULÓ –  CSIKÓSTŐTTŐS – 2023. 09.09

Kicsit fáradtan érkeztem előtte este a depóba, ahol az előző évben már jártam egyszer. Az autóban töltött éjszaka után gyorsan beindult a nap. Vásárhely óta csak ácsingóztam, hogy 2-3 versenytárshoz közelebb tudjak kerülni Komáromi #631, Rizmann #45 és Kacsa #273. A pálya nagyon jól elő volt készítve, de az agyag az edzések első köreiben csúszós volt, de én tudtam hogy a futamokra ez már első osztályú lesz. Raadasul futamok előtt és között is volt  locsolás, nagy piros pont a szervezőknek, Magyari Janiék nagyon kitettek magukért! Evoban idomeron egy fiatal srácra majdnem ráugrottam, mert az egyik saras elugrón értem utol. En gyors körön voltam, ő meg az utolsó pillanatban váltott irányt, de szerencsére el tudtam kerülni, csak így beestem az ugró szélére a legnagyobb dágványba. Kategóriát tekintve az EVO volt a legnépesebb, 22 nevezővel. A rajtok elég jól sikerültek, mindkétszer az első részbe tudtam kerülni nagyjából. Már Zomban is, itt meg kiváltképp bekerültem egy 3-as-4- es bolyba ahol hasonlóan megyünk így az elejétől a leintésig nyomni kell igyekezni kell mert gyorsan veszitek 3 helyet ha elalszok. Rajtam kívűl az említett versenytársak 250-essel mennek. Első futamban #631 előrébb rajtolt, esélyem nem volt rájönni. #45 kb 6 körig tudtam tartani de elfáradtam és megelőzött. #273 előtt volt annyi előnyöm, hogy kitartott de ha van még 2 kör megelőz ő is szerintem, egyre fogytam elfele. 

Rögtön ezután Twinshock-ban indultam, szerencsére volt segítségem, ismét Mayer Andris. Azt hittem megdöglök. Jó lett volna pihenni de menni kellett. Csak semmi kockáztatás szépen végiggurultam a 2 helyen.

Masodik futam EVO-ban ugyanaz pepitában. Most #45 nem tudtam megfogni, #631 tartottam a +2 tablaig, ott ment el. Csalódott voltam kicsit azt hittem kibírom. Villával ugyanaz, biztonsági motorozás.

Összességében egy eszméletlen jó nap volt, talán az időzítés kicsit rosszul sikerült es ezért volt kevesebb nevező, de én a sajat harcaimat megvívtam. EVO-ban az 5. helyet, Twinshockban a 2. helyet kaparintottam meg.

 5. FORDULÓ – VESZPRÉMVARSÁNY – 2023.09.30

Az utolsó forduló helyszíne egy gyönyörű domboldal és völgy, igazi crosspálya. Ismét egy nagy családi hétvége főprogramja lett az én kis versenyzésemből. A pálya nagyszerűen elő volt készítve. Márkus Szenft igazgatja a pályát és versenyzik is a sorozatban. Tavaly itt volt a szezonnyitó, így a pálya nem volt teljesen ismeretlen.

Az edzéseken a Villa hátsó kereke felől furcsa érzésem támadt. Két kört mentem az időmérőn, kijöttem, szétszedtem, sajnos a kerékcsapágy odalett. Ezért és mivel 3-an neveztünk a kategóriába, úgy döntöttem, hogy nem erőltetem, hisz ki tudja mennyit bírna a rossz csapágy, Campagnolo kerékagyat meg honnan szerzek, ha tönkremegy.

Így megnyílt a lehetőség hogy teljes erőbedobással az EVO-ra koncetráljak. Az első futamot kicsit túlizgultam sajnos, 6. lettem. Második futamra sikerült egy kicsit összekapni magam és behúztam a 4. helyet így a nap végi összesítésben is a 4. lettem. A Villával egy ilyen csonka verseny ellenére is 3.-ként díjaztak.

Ahogy számolgattam, #45 versenytársammal pontegyenlőséggel 140 pontot gyűjtöttünk EVO-ban, de neki vannak jobb helyezései, így én az 5. helynek örülhetek ha minden igaz az év végi összesítésben.

Twinshock kategóriában a 2. helyet tudtam így megszerezni a bajnokságban.

Nagy örömmel és hálával tölt el, hogy a Családom végig támogatott és lehetővé tették számomra hogy minden versenyen részt vegyek. Köszönöm mindenkinek aki kicsit is segített, Borbély Motors-nak a Villa lábtartóját, Mayer Motors-nak a rengeteg műszaki segítséget, szervízt, Fehér Géza bácsinak a világbajnok hátsó teleszkópot és hogy a verseny csapatba befogadott, licensz kiváltásban segített. Köszönöm a munkahelyemnek, hiszen a fizetésem a legnagyobb anyagi támogatóm. Végül de nem utolsó sorban köszönöm az MX-Keletnek a közösségi támogatást és az edzés lehetőséget. Képek: Horváth Judit, Gráf Orsi, Molnár Szilárd